Noob #00 - Jak jsem začal programovat hry

Přes deset let se věnuji tvorbě webů. Konkrétně činnostem, které spadají do kategorie Frontend kodér. Nikdy jsem nebyl programátor a kromě malých úprav v redakčním systému Drupal, jsem nikdy nic většího nenaprogramoval. Respektive jednou za čas jsem se s nadšením pustil do učení C, Javy, PHP, Assembleru, Pythonu apod., ale výsledky byly vždy žalostné. Snad kromě Assembleru, kde jsem v OS/2 za pomoci MASM vytvořil krátkou textovku, se mi nedařilo. 

Na sklonku mé pracovní kariéry ve firmě Good Sailors jsme měli jako jeden z projektů tvoření her. Díky tomu se mi podařilo osahat si několik Game enginů jako je Unity, Unreal Engine nebo Godot a přičichnout k Html5 frameworkům jako je Cocos, Construct, Phaser nebo MelonJS

Pozn. Tady je potřeba upozornit na fakt, že i když má framework v názvu Html5 a člověk by si mohl bláhově myslet, že jeho naučení bude stejně snadné jako zvládnutí Html, tak opak je pravdou.

V posledně jmenovaném se nám dařilo asi nejvíce a vytvořili jsme plošinovku ve stylu Mario. Tento úspěch však přičítám zejména kvalitně udělanému tutoriálu, než našemu programátorskému snažení. O tom, že jako vývojáři stojíme za pendrek, jsme se totiž přesvědčili záhy, kdy jsme nebyli schopni udělat ŽÁDNOU funkční úpravu a ani opravit chyby. 

Pozn. Ano, tím že kopírujete kusy kódu z tutoriálu, se z vás vývojáři nestanou.

A tím mé snažení se o tvorbu her skončilo.

Tedy až do dnešních dní. 

Začal jsem pracovat na jednom projektu, během kterého jsem zjistil, že se mi zkušenosti s tvorbou her budou hodit. Takže jsem daný projekt uložil k ledu a vrhl se na hry. Řízením osudu jsem se dostal k programovacímu jazyku LUA do kterého jsem se okamžitě zamiloval. Tak krásný, čistý, jasný a jednoduchý jazyk jsem ještě neviděl. Navíc, jak jsem později zjistil, je v herním průmyslu docela oblíbený. K němu jsem si přibalil framework na tvorbu 2D her - LÖVE.

A proč o tom všem píšu? Chtěl bych vydržet celý rok a každý týden přinést krátký soupis toho, co jsem vytvořil, co se povedlo/nepovedlo, nebo na co se chystám. Možná tím budu někoho inspirovat, ale hlavně se za rok budu moci ohlédnout a zjistit, kolik jsem se toho naučil.